Конспект заняття з орігамі (середня група)
Тема: "Снігурі на гілках горобини»
Освітні завдання: Продовжувати знайомити дітей про життя зимуючих птахів.
Познайомити з пташкою снігур, його зовнішній вигляд, поведінку. Вчити дітей
поєднувати різня матеріали й техніки для втілення художнього задуму; вміння
складати фігуру пташки у техніці орігамі, згинаючи квадрат у визначеній
послідовності; доповнювати картину прикрашаючи гілки горобини (зім’ятим
папером). Збагачувати уявлення дітей про навколишній світ; формувати інтерес до
техніки орігамі. Розвивати м’язи рук, дрібну моторику пальців; вміння слухати
пояснення вихователя. Виховувати інтерес до колективної роботи, естетичний смак
до своєї діяльності.
Матеріал: паперові квадратики (15х15) червоного та на другій стороні
чорного кольору; серветки червоного кольору, щіточки, клей, підкладенки,
серветки, панно з намальованими гілками.
Хід:
Вихователь: - Діти, сьогодні до зимового лісу нас запросила Мудра Сова. Тож
давайте підемо.
(діти разом з вихователем підходять до лісової галявини)
Вихователь: - Ось погляньте, як виблискують ліхтарики на ялинці. Що це
таке?Напевно свято визначають мешканці лісу, та може це Сова розумна голова
знову якусь мудру нам загадку вирішила загадати.
(на зустріч виходить Мудра Сова)
Сова: - Доброго дня малята! Я дуже рада вас бачити.
Вихователь: - Мудра Сова, ми хочемо запитати, що за гомін на галявині?
Сова:- Це прилетіли до нас пернаті друзі. Ось послухайте віршик.
«Снігурі» П.Мостовий
Розстелила знов зима
Скатертину білу.
Пролітали снігурі,
На ялину сіли
Випинають напоказ
Малинові груди,
І виспівують, дзвенять: «Дю -ді , дю-ді , дю-ді».
Червоніють на гілках
Ваблять кожне око
Замість яблук не зірви
Ти їх ненароком!
Вихователь:- Діти, ви пригадали цю пташку? Як її називають?Ви хочете більше
дізнатися про неї?
(діти сідають на стільчики, вихователь розповідає про снігура, з показом
слайдів).
Знайомтесь - це снігур. Снігур отримав свою назву за те, що прилітає він до
нас з снігом, та живе всю зиму. Погляньте уважно, та запам’ятайте, який у нього
вигляд. Снігур - гарна, спокійна пташка. Верхня частина голівки, крила та хвіст
у нього чорного кольору. Грудка, тулуб та щічки червоні. Дзьоб снігура
короткий, товстий. Взимку в лісі їсть ягоди горобини, насіння клена, вільха.
Сидячі на гілках дерев снігурі схожі на червоні ліхтарики, які прикрашають ліс
і роблять його дуже прикрашеним.
Діти, як ви гадаєте, на що схожий снігур?(світлофор, яблучка і. т. д)
Сова: - Малята, я хочу подарувати вам чудову книгу, щоб ви більш дізналися
про птахів нашого краю. Я дуже рада з вами ще зустрітися, але мені час
повертатися до роботи, треба облітати всі свої володіння.
(діти прощаються)
Вихователь: -В зимовому лісі дуже холодно, навіть птахи поховалися. І не
чути співу. Давайте трішки розвеселим їх, та заспіваємо пісню.(пісня «Зимонька
Зима»)
Вихователь:- Діти, а які зимують пташки у лісі? Я загадаю загадки а ви
відгадаєте.
Відгадайте, діти, хто
Має носик долото?
Ним комах з дерев виймає,
Про здоров’я лісу дбає (дятел)
У ночі гуляє
А в день спочиває,
Має круглі очі,
Бачить серед ночі (сова)
Сіра шубка із пір’їн,
На морозі жвавий він.
Не орел цей стрибунець.
Хто це,діти? (горобець)
Жовтогруді щебетушки,
Мають гарні капелюшки,
Сірі лапки, білі щічки,
Називаються (синички)
Птах оцей червоногрудий.
Не злякається застуди.
Як сніги впадуть умить,
Він із Півночі прилетить (снігур)
Вихователь: - Діти вам сподобалась пташка снігур? Але вони скоро залишать
наші ліси, полетять на Північ. Я хочу запропонувати зробити гарну картину
«Снігурі на гілках горобини»
(діти сідають за столи)
Снігурів ми виконаємо способом орігамі, ягоди горобини зробимо зім’ятим
папером на маленькі кульки. Снігурів та кетяги горобини ми розмістимо на усіх
гілках.
Пальчикова гімнастика «Птахи летять»
В небі пташечка літала,(розкриті долоні)
На галявину сідала.
Посиліла, відпочила (притиснути долоні до себе)
Й до гніздечка полетіла (розкрити долоні)
Послідовність:
1.Скласти базову форму «трикутник». Червона сторона повинна бути в
середині.
2.Відігнути вліво кут верхнього шару заготовки. Одержаний трикутник повинен
виглядати з-за заготовки.
3. Скласти заготовку навпіл червоною стороною в середину.
4.Відігнути в гору нижній кут заготовки. Це крила.
5.Лівий кутик заготовки увігнути в середину. Вийшов дзьоб.
6.Домалювати очі.
Робимо ягоди горобини, приклеюємо ягоди до гілок
Вихователь:- Діти, вам сподобалась працювати разом?Кожний зробив пташку
снігура, ми їх з’єднали разом, вийшла гарна картина. Цю картину ми подаруємо
Мудрій Сові, хай залишається на згадку про чудових пташок.
ЛИСИЧКА (старша група)
Програмовий зміст:
♦ Вчити
дітей аплікувати лисичку в техніці орігамі.
♦ Закріпити
вміння складати з кружечків геометричні фігури (трикутник, півколо) і викладати
та наклеювати одержані форми на тло.
♦ Розвивати
творчу уяву, фантазію, окомір, дрібну моторику рук.
♦ Виховувати
посидючість, охайність, товариськість.
Матеріал та обладнання: кружечки різного діаметру оранжевого, білого
кольорів, папір для тла зеленого або коричневого кольору, дрібні деталі (чорні
кружечки - очі, ніс), клей, пензлики, серветки.
Форма діяльності: індивідуальна та робота в парах.
Хід заняття
Вихователь. Діти, Йока передає вам привіт і сподівається на зустріч з вами.
Вона навчила мене цікаву гру, яка називається "Сокіл і Лисиця".
Пропоную пограти: Віктор буде "соколом", а Катерина —
"лисичкою". Всі решта будуть "соколятами".
"Сокіл" навчає літати "соколят", "лисичка" сидить
у своєму будиночку. Що робить "сокіл", те саме повторюють
"соколята". Ось зненацька "лисичка" виходить зі своєї
схованки, "соколята" вмить присідають. Вона може спіймати лише того,
хто не встиг присісти. (Гру повторюють 2-3 рази.) Чи сподобалася вам гра? Чи
знаєте ви казки про лисичку? (Відповіді дітей.) Йока також любить казки про
лисичку, і ось яку картинку вона зробила. На ній зображена лисичка, улюблений
персонаж багатьох казок. У вас на столі є кружечки. З якого кружечка можна
зробити тулуб? (Відповіді дітей.) Так, з найбільшого. Яким способом потрібно
зігнути папір, щоб тулуб був півколом? щоб тулуб був схожий на трикутник? (Діти
розповідають і показують. У такий спосіб закріплюють прийоми згинання.) На
картинці ви бачите, що одна лисичка йде (вона складена з півкуль), а друга -
сидить (вона складена з трикутників). Кожен з вас вибирає, з якої казки лисичка
і що вона робить: лисичка сидить і слухає
пісеньку Колобка (казка "Колобок") лисичка йде і бачить щось
цікаве (казка "Двоє жадібних ведмежат"). Що саме? (Відповіді дітей.)
Розкажіть, хто і що буде робити. (Відповіді дітей.) А тепер можете складати
кружечки, потім викладіть лисичку на фоні і охайно наклейте всі деталі. (Діти
працюють. Вихователь проводить індивідуальну роботу. Якщо є діти, котрі слабо
володіють технікою складання паперу, то можна об'єднати дітей у творчі підгрупи
по двоє, це допоможе їм своєчасно виконати роботу. Організація виставки та
аналіз дитячих робіт.)
Додаток до заняття №5 "Лисичка "
Голова г = 3,0 см - 1 шт., г = 2,0 см - 1 шт.
Тулуб г = 4,0 см - 1 шт., г = 3,5 см - 1 шт.
Хвіст г = 4,0 см - 1 шт. г = 3,0 см - 1 шт.
Вуха г = 1,0 см - 4 шт.
Лапи г = 1,0-6 шт.
Трава г = 2,0 см - 4 шт.
Голова, тулуб, вуха, лапи, хвіст - оранжевого кольору; трава - зеленого
(різних відтінків); тло - темно-зеленого (колір тла на вибір вихователя).
ПТАХИ- ВІСНИКИ
ВЕСНИ (ПАПІР ОРІГАМІ)
(старша група)
Мета: Ознайомити дітей із методами згинання і складання паперу. Навчити
послідовності виготовлення виробу. Формувати усвідомлене ставлення дітей до
свят,традицій,обрядів свого народу,залучати їх до безпосередньої участі.
Розвивати увагу,дрібні м'язи кистей рук.
Виховувати інтерес до роботи,культуру
праці,охайність,самостійність,бажання виготовляти виріб своїми руками.
Матеріал: папір.
Хід зайняття
Організація дітей на заняття. Повідомлення теми -Діти, чи знаєте ви яке
свято ми святкуємо 15 лютого?
- Так, 15 лютого ми святкуємо Стрітення.
З давніх-давен у народі вірили,що на Стрітення обов'язково має змагатися
зима з весною. В цей день начебто вони зустрічаються ( а від того і назва свята
). Яка з них переможе, та й буде до кінця місяця господарювати.
Зі Стрітенням пов'язане і прогнозування погоди. Протягом дня старші люди
стежать за погодою. Якщо на Стрітення півень під порогом води нап'ється, то в
травні віл напасеться; коли на Стрітення капає зі стріх то в липні так капатиме
мед.
Напередодні Стрітення жінки випікали обрядове печиво, яке називали
«жайворонками».Це такі чудернацькі коржики у вигляді весняних птахів. їх давали
дітям, щоб віднесли в садок і закликали весну у гості. От і ми з вами будемо
дотримуватися звичаїв та
обрядів нашого народу. Ми будемо вчитися складати журавлика за технікою
орігамі.
- Що таке орігамі?
- Так,це японське давнє слово.
«Орі»-склад в японській мові,значить щось скаладати.
А папір свій всі японці називають «гамі»,коли з нього щось скадають кажуть
«орігамі». Але не тільки японці вміють складати вироби з паперу, а й наші
дідусі і бабусі з давніх-давен також складали різні фігурки з паперу. Ось і ми
сьогодні з вами навчимося складати журавликів з паперу.
Щоб виготовити журавлика, потрібно дотримуватися певної послідовності:
1. Беремо квадратний аркуш паперу
і згортаємо навпіл, а потім з іншої сторони знову навпіл, тоді згинаємо по
діагоналях.
2. Складаємо папір по намічених
лініях, зібравши всі чотири кути до купи.
3. Вийшов квадрат.
У цього квадрата є два різні кути-один глухий, а другий- розгорнутий.
Розгорнутий відкривається, а глухий-ні.
4. Покладіть квадрат глухим кутом
до верху.
Спереду віддиініть дві нижніх сторони до центральної лінії.
5. Верхній трикутник з глухим
кутом загнути вниз і повернути у попереднє положення.
6. Відігнути зігнуті сторони та
потягнути один шар паперу, згинаючи по вказаних лініях.
7. Так само повторюємо з іншої
сторони.
Вийшов ромб. Знизу-це ніжки, а зверху-це крильця.
8. Дві ніжки загинаємо вверх і
трошки в сторони. Тоді ці ніжки ввігнути в середину по намічених лініях.
Утворилась шия і хвіст. На шиї ввігнути в середину голову.
9. Опустити крила вниз і трошки
розплющити горбик спини між ними (для того потягніть крила трошки в сторони ).
10. Журавлик готовий.
Діти виконують дії за зразком вихователя.
Вихователь стежить за правильністю виконання, надає
консультації.
Аналіз дитячих робіт:
Ось, які гарні у вас полупилися журавлики.
А завтра, діти, ми підемо на прогулянку і віднесемо журавликів
на наш майданчик і будемо закликати весну.
-Якою закличкою ми будемо закликати весну?
Благослови, мати,
Весну
закликати!
Весну
закликати,
Зиму
проводжати!
Зимочка
в возочку,
Конспект заняття
з орігамі в другій молодшій групі "Метелик, давай грати!"
Мета: підвищувати інтерес до виготовлення виробів в стилі орігамі:
продовжувати закріплювати вміння складати квадрат по діагоналі, вміння
співвідносити за кольором; вправляти в акуратному наклеюванні, розвивати
фантазію.
Матеріал: сюжетні картинки, "метелики", різнокольорові квадрати
розміром 10*10 см, клей, пензлики, серветки, квітка з картону.
Хід: звучить тиха музика.
Вихователь:
- Хлопці, давайте привітаємо один одного
Давайте порадіємо сонцю і птахам,
А також порадіємо усміхненим особам
І всім, хто живе на цій планеті,
"Доброго ранку" скажемо ми разом.
"Доброго ранку!" дорослі і діти.
- Хлопці, хто з вас бачив метеликів? Які вони? (розглядання картинок), діти
"Метелики" схожі на маленькі квіти. Дивитися на них одне задоволення.
У метеликів є голова, груди, черевце і звичайно, два легких, тендітних крильця,
за допомогою яких метелик пурхає з квітки на квітку.
Оксамитові крильця,
Чарівний політ,
У танці водять метелики
Чарівний танок.
- Сьогодні ми з вами зробимо саморобку в стилі орігамі - метелика.
( Діти сідають за столи, де для кожного приготований квадрат 10*10 см з
кольорового паперу).
- Діти, якого кольору у вас квадрати? (Відповіді дітей)
- Добре, ну а зараз приступаємо до роботи.
- Зверніть увагу, посередині квадратів проведена лінія, вона називається
діагональ.
1. Складіть квадрат по діагоналі.
2. Перегніть навпіл.
3. Надріжте ножицями.
4. Відігніть крила.
- Молодці! А зараз давайте ми трохи політаємо з нашими метеликами. (Звертаю
увагу дітей на інший стіл).
- Ой! Дітлахи, дивіться, а тут якийсь красивий квітка! Це квітка -
семицвітка, подивіться у нього всі пелюстки різного кольору. Давайте назвемо
кольору пелюсточок.
- Розумниці! Наші з вами метелики дуже люблять відпочивати на пелюстках
квітів. Давайте ми їх розсада на пелюстки того ж кольору, що і метелики (кожна
дитина вибирає пелюстка, відповідний кольору метелики).
- А щоб наших метеликів не знесло вітром, ми їх приклеїмо до пелюсткам
(аплікація).
- Молодці! Всі метелики відпочивають, давайте на них помилуємося, а Ліза
розповість нам вірш:
Що за диво відбувається,
Раптом ожили небеса...
Це метелики підняли
В яскравих фарбах вітрила.
Пестренькі платтячка
Присіли на листок
Торкни - і знову закрутиться
Пурхаюча квітка.
Немає коментарів:
Дописати коментар